Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Η προπόνηση με βάρη στις πολεμικές τέχνες

Η προπόνηση με βάρη στις πολεμικές τέχνες.
Παλιότερα θυμάμαι ότι ήταν απαγορευτικό να κάνεις βάρη όταν έκανες πολεμικές τέχνες και ιδιαίτερα κάποιο μαχητικό σπορ όπως η πυγμαχία ή το KICK BOXING. Ένας μύθος που υπάρχει και σήμερα σε πολλούς παλιούς προπονητές, ακόμα και όταν βλέπουν ότι όλοι οι μεγάλοι αθλητές των μαχητικών σπορ κάνουν βάρη.
Ο Μπρους Λη ήταν από τους πρώτους που έβαλαν τα βάρη μέσα στη προπόνηση των πολεμικών τεχνών.
Ας δούμε όμως από που ξεκίνησε αυτός ο μύθος.
Οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την προπόνηση με βάρη με το BODYBUILDING και νομίζουν ότι αν κάνουν βάρη, την επόμενη μέρα θα ξυπνήσουν σαν τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ.
Στην πραγματικότητα.με τα βάρη μπορείς να κάνεις πολλές και διαφορετικές προπονήσεις που δεν έχουν να κάνουν άμεσα με το BODYBUILDING. π.χ. Προπόνηση δύναμης, μυικής αντοχής, τενοντική προπόνηση, κ.α.
Ένας αθλητής των πολεμικών τεχνών, καλό είναι να κάνει προπονήσεις με βάρη με ποικιλία για να έχει όλα τα οφέλη από την άσκηση.
Οι βασικές ασκήσεις να είναι πάντα με ελεύθερα βάρη και καλύτερα με αλτήρες για να ενεργοποιούμε και τους ισορροπιστές μύες.
Στο τέλος θα πρέπει να κάνει πάντα στατικές διατάσεις.
Αν κάνει όλες τις ασκήσεις με πλήρη κίνηση, σωστά και μαζί με τις διατάσεις, όχι μόνο δεν θα έχει πρόβλημα ώστε να γίνει πιο δύσκαμπτος, αλλά θα αυξήσει την ελαστικότητα του, την αντοχή, την ταχύτητά του και θα μειώσει δραματικά τις πιθανότητες τραυματισμού.
Βέβαια το κάθε είδος προπόνησης από αυτά, θέλει προσοχή ώστε να γίνει σωστά και να είναι προσαρμοσμένο πάνω στο δικό μας σώμα. Ειδικά αν κάνουμε κάποιο δυναμικό άθλημα και έχουμε προετοιμασία για κάποιον αγώνα. Το ιδανικό θα είναι να γίνει με κάποιον σωστό προσωπικό προπονητή , αλλά το αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο.

Νικόλαος Μαλιάτσης Ράζος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου