Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

Πόσες επαναλήψεις;




Πολλές φορές ακούω για επαναλήψεις γράμμωσης και επαναλήψεις όγκου. Οι 4-6 είναι για δύναμη και οι 8-10 για όγκο. Οι 12-20 για γράμμωση...  Γελάω με αυτό.
Κατ'αρχας όλα ξεκινούν από τον σωματότυπο που έχουμε. Μετά πρέπει να καταλάβουμε ότι ο μυς δεν μετράει αλλά νιώθει. Το αν θα κάνουμε γράμμωση ή όγκο, δεν είναι αποτέλεσμα των επαναλήψεων αλλά της διατροφής που κάνουμε και του γενικού πλάνου που εφαρμόζουμε.
Απλά, όταν οι αθλητές έχουν αγώνες, μειώνουν τα βάρη για να μην έχουν τραυματισμούς. Πολλές φορές λέω στους αθλητές μου ότι το καλοκαίρι βάζουμε κοντομάνικο γιατί έχει ζέστη, αλλά αν βαλούμε κοντομάνικο τον χειμώνα δεν θα φέρουμε το καλοκαίρι.
Βεβαια υπάρχει μια μικρη διαφορά και εκεί βασίζονται πολλοί σε αυτά που λένε, αλλα ετσι χάνουμε την ουσία.
Αθλητες όπως ο Σερζ Νυμπρέ που έκαναν 20 επαν. είχαν μεγάλους μυες και ποιοτικούς. Το ίδιο και αθλητές όπως ο Μάικ Μέντζερ που έκανε λίγα σετ με πολλά κιλά και λίγες επαναλήψεις.
Το σημαντικότερο είναι να κάνουμε αυτο που θέλει το σώμα μας και να ακούμε μόνο αυτό.
Πολλές φορές σε μια άσκηση θα πρέπει να βάλουμε λιγα κιλά και να κάνουμε 15 επαν. και στην επόμενη να βάλουμε πολλά και να κάνουμε 8 επαν. Μην βάζεται κανόνες. Ακούστε το σώμα σας και δείτε τι νιώθει ο μυς σε κάθε άσκηση.
Ειδικά στην πλάτη θα δείτε οτι οι περισσότερες ασκήσεις πρέπει να γίνουν αυστηρά για να μην κλέβουμε με τα χέρια. Αν βαλεις πολλά κιλά εκεί έχεις χάσει το παιχνίδι. Αυτό είναι κατι που θα ακούς συχνά να λένε ακόμα και επαγγελματίες, ότι έκαναν λάθος για χρόνια και μακάρι να γύριζε ο χρόνος πίσω.
Οι μύθοι στο Bodybuilding ειναι περισσότεροι απο τις αλήθειες και δυστυχώς ακόμα και σε καλούς και μεγαλους αθλητές έχουν περαστεί σαν κανόνες.
Αυτό που κάνει την διαφορά στην προπόνηση δεν ειναι οι επαναλήψεις αλλά ο τρόπος που κάνεις την κάθε άσκηση. Η διαφορά στην ένταση που ασκούμε στον μυ.
¨Ενα μεγάλο λάθος που βλέπω συχνά είναι ανθρώπους να κάνουν 8 επαν. και να σταματούν ενω θα μπορούσαν να κάνουν 12. Πεφτουν στην παγιδα ότι αν έκαναν 12 θα ήταν για γράμμωση και φυσικά δεν κάνουν τίποτα.
Ακούστε το σώμα σας και νιώστε τι θέλει ο μυς σε κάθε άσκηση ξεχωριστά.

Καλές προπονήσεις.
Νικόλαος Μαλιάτσης Ράζος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου