Σάββατο, 15 Μαρτίου 2014

Ξηροί καρποί. Ναι μεν αλλά...

Ξηροί καρποί - Τα μυστικά τους.  - Από τον Νικόλαο Μαλιάτση Ράζο

Οι ξηροί καρποί είναι σε όλους μας γνωστοί για τα θρεπτικά συστατικά τους.
Είναι πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, πρωτεϊνες, βιταμίνες,κ.α.
Μία χούφτα, είναι η ημερήσια δόση για τους περισσότερους ξηρούς καρπούς, όπως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φουντούκια.
Κάποιοι χρειάζονται προσοχή, όπως τα βραζιλιάνικα καρύδια (Brazil nuts), γιατί είναι η πιο πλούσια τροφή σε σελήνιο, ένα αντιοξειδωτικό που βοηθάει πολύ τον οργανισμό απέναντι στις ελεύθερες ρίζες, αλλά σε μεγάλες ποσότητες είναι βλαβερό. (μέχρι 5 την ημέρα)
Τα αμύγδαλα επίσης, θέλουν προσοχή σε όσους έχουν αυξημένες τιμές ουρικού οξέος.
  Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε, είναι ότι όλα αυτά τα βρίσκουμε ΜΟΝΟ στους ωμούς (και ανάλατους) ξηρούς καρπούς, και αυτό, γιατί οι ψημένοι δεν έχουν τις βιταμίνες αλλά και τα λιπαρά που έχουν οι ωμοί. Αλλάζουν ή καταστρέφονται από την θερμοκρασία.
Άλλο ένα που πρέπει να προσέξουμε είναι να αγοράζουμε του ξηρούς καρπούς ΜΟΝΟ με κέλυφος, όχι καθαρισμένους και όσο γίνεται πιο φρέσκους. Οι καθαρισμένοι είναι γεμάτοι μικρόβια και μύκητες, λόγω της μεγάλης ευαισθησίας που έχουν, αλλά και της επεξεργασίας που έχουν υποστεί. π.χ. τους βρέχουν για να είναι πιο αφράτοι και να ζυγίζουν περισσότερο.
 Όσους αγοράζουμε χωρίς κέλυφος, καλό είναι να τους παίρνουμε σε μικρές συσκευασίες από καταστήματα με βιολογικά προϊόντα, ώστε να είμαστε πιο σίγουροι για την ποιότητά τους.  
Προσωπικά, έχω τους ξηρούς καρπούς πάντα στο ψυγείο,γιατί εκεί μπορούν να διατηρηθούν φρέσκοι για αρκετούς μήνες. Όσοι ξηροί καρποί δεν έχουν κέλυφος, καλό θα είναι να φυλάσσονται σε καλά κλεισμένα δοχεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου