Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Ποζάρισμα για αγώνες Bodybuilding - Α' Μέρος

Ποζάρισμα για αγώνες Bodybuilding - από τον Νικόλαο Μαλιάτση Ράζο

Έχοντας κερδίσει πολλές φορές το ειδικό βραβείο του καλύτερου ποζέρ, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια από τα μυστικά μου για ένα καλό ποζάρισμα.
Κατ'αρχάς το ποζάρισμα για έναν αθλητή αγώνων δεν θα πρέπει να είναι κάτι που θα κάνει μόνο λίγες μέρες πριν τον αγώνα. Το ποζάρισμα είναι βασικό γιατί είναι το μέσο από το οποίο θα δέιξεις το σώμα σου και την δουλειά που έχεις κάνει με την σκληρή προπόνηση και την διατροφή που ακολούθησες.
Πάνω στη σκηνή ο Bodybuilder δεν είναι μόνο αθλητής αλλά και ένας μικρός σταρ, ένας καλλιτέχνης που εκφράζεται με το σώμα του και το ποζάρισμα είναι ο τρόπος έκφρασής του.
¨Ενα καλό ποζάρισμα μπορεί να σε αναδείξει και ένα κακό ποζάρισμα μπορεί να χαλάσει όλη σου την εικόνα.
Ας ξεκινήσουμε εδώ να μιλάμε για τις βασικές πόζες που κάνουμε στις συγκρίσεις.
Πρέπει να μάθουμε καλά τις βασικές πόζες γιατί θα χρειαστεί να τις κάνουμε ξανά και ξανά μέσα στον αγώνα και ιδιαίτερα στους προκριματικούς που εκεί είναι και η στιγμή που οι κριτές βγάζουν τα αποτελέσματα.
Για να έχεις ένα καλό αποτέλεσμα στις βασικές πόζες, θα πρέπει να έχεις προπονήσει το σώμα σου έτσι ώστε να φανεί καλό μέσα από αυτές τις πόζες. Εκεί είναι και η μεγάλη διαφορά κάποιου που κάνει βάρη για την παραλία και αυτού που κάνει προπόνηση για κάποιον αγώνα. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η συμμετρία. Ξέρω ότι μιλάω για ποζάρισμα, αλλά αν δεν έχει γίνει σωστά αυτό το κομμάτι, τότε δεν θα έχουμε το σώμα που πρέπει για να δείξουμε στον αγώνα. Αφού έχουμε προπονηθεί σωστά για σχήμα και συμμετρία και έχουμε και την σωστή γράμμωση, ας δούμε τώρα πως μπορούμε να δείξουμε καλύτερα αυτό που έχουμε φτιάξει.
-Θα πάρουμε τις βασικές πόζες πολλές φορές μπροστά σε καθρέφτη και θα δούμε πως μπορούμε να τις κάνουμε ώστε να φανούμε καλύτερα. π.χ. στην μπροστινη διπλή δικεφάλων, μπορούμε να "πατάμε" και κοιλιακούς (οπως κανει ο Shawn Rhoden ), μπορουμε να έχουμε μια μικρή στροφη 3/4 ώστε να δείχνει πιο μικρή η μέση μας (βλέπε Λη Λαμπράντα).
Αφού βρούμε πως ταιριάζει καλύτερα σε μας η κάθε πόζα, θα πρέπει να μάθουμε να την κάνουμε σφίγγοντας όλους όσους μύες φαίνονται στη πόζα και να μην ξεχνάμε ιδίως τα πόδια. Ένα κόλπο για να το πετύχουμε αυτό, είναι να μην σφίγγουμε 100% τους μύες μας αλλά μόνο όσο χρειάζεται (εγω το έκανα στο 60% και μόνο στη μοστ μασκιουλαρ 90%). Θα δείτε ότι δεν έχει διαφορά οπτικά, αλλά τώρα δεν σας πετάγονται τα μάτια έξω ώστε να φαίνεστε αστείοι και μπορείτε να κρατήσετε περισσότερο την πόζα που θέλουν οι κριτές όταν ο διπλανός σας προσπαθεί να μείνει όρθιος από την ζαλάδα και ξεφουσκώνει απότομα βγάζοντας την ανάσα που κρατούσε με το ζόρι. Σφίγγοντας πολλούς μυες αλλά πιο χαλαρά, μας επιτρέπει να πάρουμε ανάσα και να χαμογελάμε, δείχνοντας σιγουριά και άνεση στους κριτές.
Όταν βρούμε πως δείχνουμε καλύτερα στην κάθε βασική πόζα, "κλειδώνουμε" αυτή την κίνηση. Μαθαίνουμε δηλαδή τους μυες μας να πηγαίνουν σε αυτή την πόζα χωρίς να την ψάχνουμε για ώρα. Σιγά σιγά, μαθαίνουμε να την κάνουμε χωρίς να βλέπουμε. Στην αρχή παιρνουμε την πόζα μπροστα στον καθρέφτη και μετά κλείνουμε τα μάτια, χαλαρωνουμε και ξαναπαίρνουμε πάλι την πόζα. Ανοίγουμε τα μάτια και βλέπουμε τι λαθη κάνουμε. Έτσι, την μέρα του αγώνα δεν θα έχουμε προβλημα που αντι για καθρέφτη θα έχουμε μπροστα μας τους κριτές.
Εδώ θα πρέπει να προσέξουμε λίγο το ότι οι κριτές δεν είναι στο ίδιο επιπεδο με μας, αλλά πιο κάτω αφου αυτοι κάθονται και εμείς είμαστε πάνω στη σκηνή ψηλότερα. Έτσι η ευθεία που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, δεν είναι ακριβώς μπροστά, αλλά μπροστά και κάτω και όλες οι βασικές πόζες θα πρέπει να είναι με αυτή τη μικρή κλίση.
Αυτά για τώρα.
Καλές προπονήσεις
Νικόλαος Μαλιάτσης Ράζος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου